Objavljen katalog stručnog usavršavanja za razdoblje svibanj – kolovoz 2012.

Autor: Andreja Habek, 5. 5. 2012.

Na internetskim stranicama Agencije za odgoj i obrazovanje 2. svibnja 2012. godine u rubrici Stručno usavršavanje objavljen je katalog stručnih skupova za razdoblje svibanj – kolovoz 2012.


Skupovi su, kako je uobičajeno, objavljeni po predmetnim područjima i savjetnicima. Iz Agencije podsjećaju da se svi odgojno-obrazovni radnici za određeni skup moraju prijaviti online na www.ettaedu.eu.

Uskoro će biti objavljen i katalog stručnog usavršavanja za razdoblje rujan – prosinac 2012. da bi ravnatelji škola i odgojno-obrazovni radnici mogli planirati svoje stručno usavršavanje do kraja kalendarske godine. Podaci koji nedostaju u navedenim skupovima za razdoblje rujan – prosinac 2012. naknadno će biti dopunjeni.

Katalog skupova po predmetnim područjima za razdoblje od svibnja do kolovoza može se vidjeti na internetskim stranicama Agencije za odgoj i obrazovanje.

 

Vijest je prenesena s internetskih stranica Agencije za odgoj i obrazovanje.

YouTube otvorio posebnu stranicu sa edukativnim video sadržajima – YouTube for schools

Autor: Administrator , 20. 12. 2011.

YouTube je otvorio novi servis pod nazivom “YouTube for schools” ili “YouTube za škole” koji će imati video sadržaje isključivo namijenjene i vezane za edukaciju. Video sadržaji na ovoj društvenoj mreži mogu biti dobar i praktičan alat za učenje, ali isto tako ima sadržaja koji nisu primjereni dječjoj dobi. Upravo je to bio motiv da se edukativni sadržaji odvoje na posebnu stranicu.

 

YouTube for school nalazi se na adresi http://www.youtube.com/schools, a funkcionira na način da blokira sve druge sadržaje osim edukativnih. Tako učitelji i profesori mogu ugraditi YouTube video sadržaje u nastavu, i biti sigurni da učenike neće odvesti na druge, neprimjerene sadržaje.

Do sada su se učitelji mogli služiti servisom YouTube education. Oko 450 000 edukativnih videa koji se nalaze na toj stranici sada će biti premješteni na YouTube for schools, ali neće imati nikakvih vezanih videa niti mogućnost komentiranja. Drugim riječima, djeca neće ulaziti u interakciju preko komentara i drugih interaktivnih sadržaja kako im ne bi odvlačili pažnju od učenja.

Škole u razvijenim zemljama prelaze na nove metode učenja u koje su integrirane suvremene tehnologije. Tako se u mnogim učionicama diljem SAD-a ili Indije, mogu naći iPad tableti, laptopi bežično povezani na Internet…

No, većina škola isto tako blokira pristup stranicama koje su neprimjerene za djecu. YouTube je bila jedna od takvih stranica, no nakon što YouTube for schools profunkcionira, ovaj će servis opet biti dobrodošao u učionicama.

Vijest je prenesena s portala Klinfo.

Nacionalni okvirni kurikulum

 

Priloženi dokumenti:

Pomoćna nastavna sredstva za nastavne predmete

Autor: Administrator , 15. 12. 2010.

 

Agencija za odgoj i obrazovanje objavila je popis pomoćnih nastavnih sredstava za školsku godinu 2011.– 2012. za nastavne predmete u osnovnim školama, gimnazijama i općeobrazovne predmete u strukovnim i umjetničkim školama. 

Objavljen je i Pravilnik o postupku odobravanja  o postupku odobravanja i uporabi pomoćnih nastavnih sredstava.

Vijest je preuzeta s internetskih stranica Agencije za odgoj i obrazovanje.

Ministarstvo donijelo novi pravilnik o ocjenjivanju

Autor: Administrator , 29. 9. 2010.

Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa donijelo je danas novi Pravilnik o načinima, postupcima i elementima vrednovanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi. Stupanjem na snagu ovog akta prestaje vrijediti stari Pravilnik o načinu praćenja i ocjenjivanja učenika u osnovnoj i srednjoj školi iz 1995. godine.

Polazna pretpostavka za izradu novog pravilnika bila je da su upravo učitelji i nastavnici koji rade u neposrednoj nastavi stručno najosposobljeniji za planiranje, donošenje kriterija i izbor metoda te provedbu i nadzor ocjenjivanja učenika.

Novi pravilnik prati strateška načela odgoja i obrazovanja postavljena nedavno donesenim Nacionalnim okvirnim kurikulumom. Njime se tako predviđa da učitelji i nastavnici međusobno usklađuju načine, postupke i elemente praćenja i ocjenjivanja učeničkih postignuća za pojedine predmete i nastavne sadržaje na svim razinama, počevši od školskih aktiva, preko županijskih aktiva, pa sve do nacionalne razine. Takvo usklađivanje omogućit će jasnu usporedivost ocjena učenika na svim tim razinama, što će primjerice izravno pridonijeti i smanjenju inflacije odlikaša u osnovnim školama. Pri tome je propisano da svi kriteriji i elementi ocjenjivanja moraju biti javno objavljeni učenicima početkom školske godine, kako bi oni mogli znati što se točno od njih očekuje u pogledu usvojenog znanja iz pojedinih predmeta ili nastavnih sadržaja.

Novim pravilnikom jasnije se uređuju prava i obveze roditelja. Razrednici tako više nisu dužni posebno pismeno obavještavati roditelje koji ne dolaze na roditeljske sastanke ili informirati o mogućem lošem uspjehu njihove djece. Također, ukida se mogućnost zahtjeva roditelja za preispitivanjem zaključne ocjene iz pojedinoga nastavnog predmeta, kao i skupnog prigovora roditelja učenika nekog razreda na sustav ocjenjivanja pojedinog nastavnika. S druge strane, kako bi se roditeljima dala mogućnost izravnog utjecaja na poboljšanje sustava ocjenjivanja u školi ili uklanjanje mogućih nedostataka, dana im je mogućnost upućivanja pismenih i usmenih predstavki ravnatelju ili vijeću roditelja škole. Uz to, roditeljima se uz pomoć razrednika nudi i mogućnost dogovaranja izravnog razgovora s pojedinačnim predmetnim nastavnicima.

Novi pravilnik donosi i novost u vezi s ocjenom iz vladanja te o njoj sada zajednički odlučuju razrednik i razredno vijeće. Time se uklanja mogućnost da pojedini nastavnik neopravdano nagrađuje ili kažnjava bilo kojeg učenika.

Što se tiče pismenih ispita, novost je da o ponavljanju pismenog ispita sada samostalno odlučuje nastavnik, te se ukida odredba prema kojoj se ispit automatski ponavlja ako više od 50% učenika dobije nedovoljnu ocjenu. Ispitivanje učenika ograničeno je na jedan pismeni ispit u danu, odnosno najviše četiri u istom tjednu, a kako bi se učenici na vrijeme mogli pripremiti za svaki od ispita, nastavničko vijeće škole je na početku godine dužno donijeti okvirni vremenik pismenih provjera.

Novi pravilnik uređuje i posebna pravila za ocjenjivanje učenika s teškoćama.

 

Strategija stručnog usavršavanja za razdoblje od 2009. do 2013.

Autor: Administrator , 20. 9. 2009.

Agencija za odgoj i obrazovanje donijela je Strategiju stručnog usavršavanja za razdoblje od 2009. do 2013. godine koja je temelj za sadašnje i buduće kvalitetno provođenje stručnog usavršavanja odgojno-obrazovnih radnika u Republici Hrvatskoj.

 

Strategija stručnog usavršavanja odgojno-obrazovnih radnika provodi se u svrhu jačanja njihovih kompetencija te trajnog i sustavnog rada na podizanju kvalitete odgojno-obrazovnog procesa. Strategija sadrži prijedloge smjernica i načina organizacije stručnog usavršavanja u hrvatskom kontekstu i prema europskim standardima u području poučavanja i stručnog usavršavanja. Prijedlozi su stručno utemeljeni na načelima osuvremenjivanja, unapređivanja i kvalitetnog poboljšanja sustava stručnog usavršavanja.

Strategija je razvojni dokument, otvoren za promjen koje se zbivaju na razininacionalnih prioriteta u području obrazovne politike i iskazanih potreba radnika u području odgoja i obrazovanja.

Novi pristup odgoju i obrazovanju

Autor: Administrator , 22. 3. 2009.

Promjene koje se događaju u odgojno-obrazovnom sustavu proizašle su iz stanja koje imamo u sustavu, a podaci o obrazovnoj strukturi pokazuju da su te promjene i reforme u sustavu više nego nužne.

 

To je istaknula prof. dr. sc. Dijana Vican državna tajnica Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa u izlaganju na skupu Hrvatskoga pedagoškoga književnog zbora Križevci, održanom 13. ožujka 2009. godine u Križevcima na temu Aktualni školski trenutak.

– Ako želimo biti društvo znanja, ako želimo da učenici u osnovnoj školi steknu temeljne kompetencije te da srednjoškolci steknu stručne kompetencije, ako želimo produljiti obvezno obrazovanje na srednjoškolsko obrazovanje, osposobljavati za cjeloživotno učenje i postati konkurentni u društvu znanja, promjene su nužne – naglasila je državna tajnica.

Upravo zbog toga Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa je prije dvije godine osnovalo Vijeće za nacionalni kurikulum koje je dobilo zadatak da utvrdi što je dobro u sustavu, što treba mijenjati, koji su gordijski čvorovi te da predloži reforme koji bi dovele do poboljšanja sustava.
 
Dijana Vican je u izlaganju pojasnila kako je nastao prijedlog Nacionalnoga okvirnog kurikuluma, što su u sustavu odgoja i obrazovanja članovi vijeća identificirali kao dobro, koji su nedostaci sustava uočeni i što bi se trebalo napraviti da bi se poboljšalo i unaprijedilo sustav.

Uočeni problemi u odgojno-obrazovnom sustavu

Identifikacija stanja u predškolskom sustavu pokazala je da je nizak obuhvat djece predškolskim odgojem i obrazovanje (43%), uočilo se da je trajanje programa predškole od 250 sati nedovoljno za pripremu djeteta za organizirani obrazovni sustav, a kao najveći nedostatak pokazalo se nepostojanje strateškog dokumenta.

Na osnovnoškolskoj razini uočen je nesklad između planskog i programskog opterećenja učenika te nesinhroniziranost sustava po razinama. Također, uočen je problem centraliziranog predmetno orijentiranog plana i programa, izjednačeno primarno i osnovno obrazovanje te nedovoljna planska i programska diferenciranost za učenike s posebnim potrebama.

Na srednjoškolskoj razini uočeni su problemi u horizontalnoj i vertikalnoj prohodnosti, problem strukovnih programa koji se ne temelje na kompetencijama i ne odgovaraju potrebama na tržištu rada te planska i programska diferenciranost za učenike s posebnim potrebama.

U obrazovnom sustavu identificiran je i veliki problem obrazovanja odgojitelja, nastavnika, učitelja, stručnih suradnika, inspektora i ravnatelja. Zbog toga je, istaknula je državna tajnica D. Vican, potrebno napraviti promjene i na polju njihova inicijalnog obrazovanja i stručnog usavršavanja, potrebno je odrediti ovlaštenja i odgovornosti te uvesti vrednovanje i samovrednovanje u obrazovni rad. Upravo je uvođenje vrednovanja u odgoj-obrazovni sustav, državna tajnica označila kao najvažniji prioritet u sklopu aktualnih promjena.

– Organizacijski naš sustav odgoja i obrazovanja je besprijekoran, međutim mi moramo odrediti koji su naši ciljevi i koje to kompetencije učenici moraju steći nakon završenog osnovnoškolskog obrazovanja, a koje nakon srednjoškolskog obrazovanja. Nacionalni okvirni kurikulum, prvi dokument koji će se donijeti koncenzusom struke i javnosti, ne bavi se samo sadržajem već počinje od obrazovnih vrijednosti, sagledavajući društvo i čemu težimo u državi – kazala je D. Vican. NOK je dokument koji se pojavio ne kao reformska senzacija ili odgojno-obrazovana inovacija, istaknula je, on sadrži novi pristup odgoju i obrazovanju koji služi poboljšanju i unaprjeđenju odgojno-obrazovnog sustava.
 
Agencija skrbi za 50 tisuća odgojno-obrazovnih djelatnika

Ravnatelj Agencije za odgoj i obrazovanje Vinko Filipović, prof., održao je predavanje o ulozi Agencije u kontekstu aktualnih promjena. S obzirom na to da u sustavu predškolskog, osnovnoškolskog i srednjoškolskog obrazovanja radi više od 50 tisuća odgojitelja, učitelja, nastavnika, stručnih suradnika i ravnatelja, a to je populacija o kojoj na različite načine, prije svega u pogledu stručne pomoći i stručnog usavršavanja brine Agencija, njena je zadaća i uloga jako bitna u kontekstu aktualnih promjena. Ravnatelj je izrazio žaljenje što se savjetnici Agencije na terenu doživljavaju kao nadzornici, kada su oni u 99 posto slučajeve savjetnici koji pružaju stručnu pomoć.

Savjetnici Agencije uključeni su u provođenje nacionalnih ispita, pripremu i provođenje državne mature, na različite načine sudjeluju u javnoj raspravi o NOK-u te u provođenje niza projekata Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa.

– NOK je vrlo ozbiljan dokument i važan temelj za javnu raspravu. Uistinu mislim da imamo dobar i sadržajan materijal – naglasio je V. Filipović koji je ujedno komentirao i prijepore u javnosti oko naziva toga dokumenta. – Hoće li se on zvati kurikulum ili uputnik mislim da je to u ovom trenutku najmanji problem – kazao je.

Pored svih navedenih zadaća i uloga u kontekstu navedenih promjena u odgojno-obrazovnom sustavu, osnovna zadaća savjetnika je stručno usavršavanje odgojno-obrazovnih djelatnika. To se prvenstveno provodi kroz stručne skupove, kojih je samo prošle godine organizirano 823. Ravnatelj V. Filipović osvrnuo se i na kritike koje se mogu čuti na sadašnji sustav stručnog usavršavanja koji provodi Agencija.

– Dok se ne donesu novi akti i propisi i uvedu licence za nastavnike i učitelje naravno da se to neće moći sustavno regulirati – istaknuo je.

Vijest je preuzeta s internetskih stranica Agencije za odgoj i obrazovanje.

Informativni dan o programu Comenius

Autor: Administrator , 22. 3. 2009.

Agencija za mobilnost i programe EU-a, u suradnji s Europskom komisijom, organizira informativni dan o programu Comenius.

 

Program Comenius namijenjen je djelatnicima i učenicima obrazovnih ustanova koje provode osnovno i srednje opće obrazovanje. Svrha informativnog dana je upoznati potencijalne korisnike financijskih potpora s postupkom prijave te postojećim pravilima i rokovima.

Informativni dan o potprogramu Comenius održat će se u utorak 24. ožujka 2009. godine u Zagrebu u prostorijama Europskog doma, Jurišićeva 1/1. Vrijeme održavanja informativnog dana bit će od 10.00 do 15.00 sati, a registracija sudionika počinje u 9.30.

COMENIUS je potprogram Programa za cjeloživotno učenje. Odnosi se na područje predškolskog odgoja, osnovnog i srednjeg obrazovanja. Osnovni ciljevi programa su potaknuti mlade osobe, nastavno i nenastavno osoblje na upoznavanje i razumijevanje različitosti europskih kultura te pomoći mladim ljudima da steknu osnovne vještine i sposobnosti potrebne za buduće zaposlenje.

Navedeni ciljevi ostvaruju se projektima koji uključuju mobilnost učenika i nastavnika, uspostavljanje dugoročnih partnerstava među europskim školama, pojačano učenje stranih jezika i primjenu modernih nastavnih metoda utemeljenih na inovativnoj informacijsko-komunikacijskoj tehnologiji (ICT), te stručno usavršavanje, suradnju na području unaprjeđivanja pedagoških metoda i upravljanja školama.

U projektima mogu sudjelovati vrtići, osnovne i srednje škole, nevladine udruge koje se bave predškolskim odgojem, osnovnim i školskim obrazovanjem, osobe i tijela u čijoj je nadležnosti obrazovanje na lokalnoj, regionalnoj i nacionalnoj razini, istraživački centri koji se bave cjeloživotnim učenjem.

Više o aktivnostima u okviru programa Comenius nalaze na internet stranici Agencije za mobilnost i programe EU.

Vijest je preuzeta s internetskih stranica Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa.

Skip to content